maanantai 5. toukokuuta 2014

Motivaation puute, WHAT?

Jos on töissä ollut motivaatiopulaa, niin nyt se pirulainen on iskenyt vielä pääsykoelukemiseenkin. En tykkää! Onneksi ensi viikko on minulla töistä lomaa ja olen tehnyt luku- ja laskusuunnitelmaa sitä varten. Iltaisin lukeminen ja laskeminen ei ole innostanut ja olen ollut kaiken lisäksi tosi väsynyt töistä. Mutta edelleenkään en luovuta, vaikka laskuharjoituksia on tullut tehtyä todella paljon vähemmin kuin olisi pitänyt. Tänään valmennuskurssilla kuuntelin, että samankaltaista on havaittavissa muillakin. Ja kyseessä on paljon nuoremmat henkilöt jotka ovat keväällä vain lukeneet.

On vaan niin blääh-olo nyt. Ja jollain tapaa on kovin epäselvä olo tulevaisuudesta. Miten voikaan ihmisen mieliala liikkua näin laidasta laitaan? Seuraavassa jotain sekalaista ajatusten turbulenssia: onko minusta lääkäriksi...mitä jos opinnot eivät kiinnostakaan...miten jaksan ensi vuonna hakea kun ovet ei tänä vuonna aukene...kaikki muut osaa niin paljon paremmin eikä mulla ole mitään mahiksia...miten rahoitan perheen elämän jos opiskelen....

Nyt vedeän syvään henkeä ja muistutan itselleni, että haluan lääkikseen ja lääkäriksi. Ehkä viisainta mennä nyt nukkumaan ja jatkaa laskemista huomenna.

Ai niin, oletteko te muut miettineet millaiseksi lääkäriksi haluatte? Asiaa on aika hankala miettiä, kun ei alasta ole varsinaisesti mitään kokemusta. Itse luulisin kiinnostuvani esim. neurologiasta, hematologiasta tai perinnöllisyyslääketieteestä.

Ja nyt sinne unille.

3 kommenttia:

  1. Joo, kirjoitin juuri samanlaisesta angstista blogiini. :') Olen niin onnellinen, että on mahdollisuuksia opiskella päivisin, ei tulisi minunkaan iltaopiskeluistani mitään.

    Itseäni kiinnostaa ensihoitolääketiede ja anestesiologia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi mulla se ensi viikon loma. Mä hajoaisin jos sitä ei olisi.

      Poista
  2. joo kyllä täälläkin väsymystä pukkaa.. ihan kamalaa, vaik tietää panokset nii kuitenkin luisuu telkkarin äärelle tai ihan nettiin :D

    VastaaPoista